مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

بوکس و هزاران افسوس

صفحه اصلی > بوکس و ویژه جودو و بوکس : بوکس و هزاران افسوس

بوکس و هزاران افسوس

تهران سربلند  _ هزاران افسوس و دریغ از بی مهری رسانه ملی در انعکاس افتخار آفرینی قهرمانان نونهال و نوجوان بوکس ایران

مدال طلا در چنگ شیر پسر خراسانی متین چیمی پا و فرزان احمدی خوش رنگ ترین مدال این دوره از رقابتها را به نام خود در قاره کهن آسیا ثبت نمودند .

پیکارهای بوکس قهرمانی آسیا العین امارات با جشنواره ای از مدالهای خوش رنگ نونهالان و نوجوان ملی پوش بوکس ایران همگان را شگفت زده کرد . نتایجی قابل قبول و دوراز انتظار. و اما حضور بی دلیل و غیر موجه یک کشور اروپائی اوکراین ظرفیت کسب مدال و امتیازات تیمی را از تیمهای آسیائی سلب نمود. نکته ای که کنفدراسیون بوکس جهانی و Aiba حتما می بایست در خصوص آن پاسخ موجه و قانع کننده داشته باشند.

رده سنی نونهالان بو کسور های نونهال کشورمان با کسب دو نشان طلا و یک برنز به کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی امارات در روز ۱۸ شهریور باشکست حریفان خود در فینال این پیکارها پایان دادند.

متین چمی‌ پا در وزن ۴۹ کیلو گرم که در دور نخست نیهان از امارات و راوی سیاگ از هند را شکست داده بود، در دیدار پایانی به مصاف اسمولایک اوکراینی رفت که این حریف را هم از پیش رو برداشت و مقتدرانه نشان طلای این وزن را به دست آورد.
فرزان احمدی در وزن ۶۱ کیلو گرم در دور اول با برتری مقابل براتاپ از هند و پونگ‌بوی از ویتنام راهی پیکار فینال شده و در مبارزه نهایی مقابل علی‌اف قزاقستانی به برتری رسید تا دومین طلای تیم نونهالان ایران رقم خورد. نیز در وزن ۴۳ کیلوگرم ماهان محمدی پس از شکست در مقابل حریفی از قزاقستان به مدال برنز رسید نیز در رده سنی نوجوانان که فینال این رقابتها در روز ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ به انجام رسید. در خاتمه باید صادقانه از زحمات بدون وقفه کادر فنی تیم ملی بوکس نونهالان سر مربی اسفندیار محمدی و به همراه او جلال شاملو دیگر مربی تیم با توجه به حضور در اردوی چندین ماهه اما نه چندان راضی کننده داخلی و بدون سفر تدارکاتی نتایج قابل قبولی بدست آمده که به شرط استمرار می توان نسبت آتیه و آینده بوکس نونهالان خوش بین بود.

تیم ملی بوکس نونهالان با کسب دو طلا و یک برنز، از لحاظ امتیازی در رتبه پنجم و از نظر مدالی در جایگاه سوم ایستاد.

تیم ملی بوکس نوجوانان ایران
پیکارهای رده سنی نوجوانان ایران صید اولین مدال طلای نوجوان توسط روزبهانی ۱-مهدی روز بهانی در وزن ۴۶ کیلو گرم در گام نخست بوکسور های از کشورهای مغولستان و سوبیرف تایلندی را از پیش رو برداشته بود نیز در ادامه با یک بازی حساب شده حریف قدرتمند ازبک را شکست داد و تا در فینال این رقابتها به مصاف با ارتیموف حریفی از کشور اوکراین رفت پیروز مطلق رینگ شد تا نشان خوش رنگ طلا را بر گردن بیاویزد. ۲-سهند نجفی در وزن ۴۸ کیلو گرم در مراحل اولیه با شکست بوکسور های از کشورهای هند و تایلند در برابر اروسبایف قرقیز هم با قدرت پیروز شد و در دیدار با حریف ازبک خود رستم اف متوقف و به مدال برنز دست یافت ۳-محمد بیراوند در وزن ۶۰ کیلو گرم در رقابت با بوکسوری از فلسطین و مغولستان به پیروزی رسید و در نهایت در مقابله با آنجایف ازبکستانی با پذیرش شکست به مدال برنز رسید. ۴-اشکان هاشمی در وزن ۶۳ کیلو گرم پس از عبور از بوکسورهای از کشور اوکراین و ترکمنستان و سعد یوسف از کشور برادر دوست و همسایه عراق در مقابل حریف قدرتمند و با تکنیک کشور ازبکستان رحمت اله یف تسلیم و متوقف شده و به مدال نقره قناعت کرد. ۵-امیر محمد رستم پور در وزن ۶۶ کیلو گرم پس از پیروزی بوکسورهای چین‌تایپه و مغولستان در برابر آرواز‌ از قرقیزستان نتیجه را واگذار نمود تا با مدال برنز به کار خود خاتمه دهد.
۶- محمدصالح مصباحی، قهرمان دوره گذشته پس از برتری مقابل اردن و چین‌تایپه، پرشانت‌ از هند را در نیمه‌نهایی متوقف نمود و فینالیست شد. مصباحی در مبارزه نهایی با مراد علی‌اوف از ازبکستان با اقتدار او را شکست داد و صاحب مدال طلای این دوره از رقابتها شد. ۷- ماهان ساجدی در ۷۵ کیلو گرم در مرحله اول بوکسور هندی را از پیش‌رو برداشته و در نیمه‌نهایی در مقابل تایبکوف‌ از قزاقستان مغلوب شد تا با نشان برنز به خانه برگردد. نیز در خصوص کادر فنی تیم نوجوانان سر مربی اکبر احدی به همراه دیگر مربی این تیم همه تلاش خود را برای کسب نتایجی موثر و مثبت در این مسیر نموده تا خانواده بزرگ بوکس کشور و در نهایت مخاطبین علاقمند ورزش دلشاد و خرسند گردند درنهایت از تلاش همت و غیرت ستودنی قهرمانان و مربیان دو رده سنی نونهالان و نوجوانان قدردانی نمود.

هفت مدال خوش رنگ ۲ طلا، دو نقره و سه برنز از لحاظ امتیازی پس از تیم بوکس قزاقستان به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. پایگاه خبری تهران سربلند با خشنودی نیز در رقابتهای جهانی پیش رو در کشور قزاقستان آرزوی استمرار و تداوم موفقیت قهرمانان دو رده سنی پایه بوکس نونهالان و نوجوانان را دارد. اوزان نوجوانان:

وزن ۴۶ کیلوگرم، مهدی روزبهانی
وزن ۴۸ کیلوگرم، سهند نجفی
وزن ۵۰ کیلوگرم، هیوا نادری
وزن ۵۴ کیلوگرم، علی ملکوتی
وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد بیرانوند
وزن ۶۳ کیلوگرم، اشکان هاشمی
وزن ۶۶ کیلوگرم، امیرمحمد رستم‌پور
وزن ۷۰ کیلوگرم، محمدصالح مصباحی
وزن ۷۵ کیلوگرم، ماهان ساجدی

و اما در حاشیه رقابتهای بوکس آسیایی العین امارات در این میان ضمن تشکر و قدردانی لازم است تا از زحمات بی دریغ و برگزاری اردوهای منظم و فنی پایه گزاران تیم های ملی نونهالان و دکتر سینا بلانش و دکتر مجید حاج عباسی در سالهای نچندان دور همچنین کادر فنی آنان که خروجی امروز این سفر آسیائی قطعا و تحقیقا بخشی از تلاشهای مهم و آکادمیک و ماندگار آنهاست که قابل کتمان نخواهد بود . با ما همراه باشید .

 

انتهای پیام/
تهران سربلند. پیکارهای قهرمانی بوکس نونهالان و نوجوانان آسیا آدنیک سنتر العین امارات. خبر نگار : مسعود مصطفوی

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید