تهران سربلند، صبح امروز مراسم بدرقه تیم ملی ووشو ساندا پسران و دختران کشورمان به چین برای شرکت در رقابتهای ساندا کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور رئیس فدراسیون، اعضای کادرفنی و ملیپوشان برگزار شد.
در این مراسم ابتدا رامین موحدنیا و مریم هاشمی، سرمربیان تیمهای ملی ساندا پسران و دختران ضمن تقدیر از زحمات فدراسیون بابت هماهنگی حضور در رقابتهای SCO، بر سطح کیفی بالای این رقابتها بهدلیل حضور کشورهای مهم ووشو جهان تأکید کردند و این تورنمنت را از نظر کیفی و شرایط زمانی، تورنمنتی مثبت و تأثیرگذار بهعنوان تدارک بازیهای آسیایی ۲۰۲۶ آیچی-ناگویا دانستند. همچنین صدیقه دریایی و معین تقوی، مربیان تیمهای ملی نیز بر آمادگی کامل ملیپوشان جوان ایران برای محک در این رویداد تأکید کردند.
امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو با تسلیت ایام محرم و آرزوی قبولی طاعات، عبادات و عزاداریها، اظهار داشت: ووشو در میادین بزرگ، همیشه باعث افتخار و نکته اتکای کاروان ورزش ایران بوده و جز این هم از ووشو انتظار نمیرود. نسل جدیدی از سانداکاران در تیم دختران و پسران موفق به کسب پیراهن تیم ملی شدهاند که علیرغم جوانی، از تجربه خوبی برخوردارند. میانگین سنی بسیار خوب برای ما بسیار ارزشمند است و این تیم میتواند سالهای سال برای ایران افتخارآفرینی کند.
وی با تأکید بر این که بازیهای آسیایی مهمترین رویداد امسال ماست، بیان داشت: تمام سرمایهگذاری و هدفگذاری ما برای بازیهای آسیایی است که هر ۴ سال یک بار با حضور بهترینهای قاره برگزار میشود. این رویداد برای ما سرنوشتساز است و البته ووشو نشان داده همیشه افتخارآفرین و موفق بوده اما برای حفظ این افتخارات و موفقیتها باید بیش از پیش تلاش کنیم.
رئیس فدراسیون ووشو عنوان داشت: الحمدلله رقابتهای قهرمانی کشور به موقع و در سلامت و شفافیت کامل برگزار شد و اردوهای تیم ملی نیز بر اساس برنامهریزی مدون به این نقطه رسیده. همه شما چون یک خانواده و یک تیم هستید، انشالله کنار یکدیگر خواهید بود تا در نهایت بتوانیم در آوردگاه ناگویا بهترین نتیجه را کسب کنیم.
وی با اشاره به تساوی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران در بازی دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل بلژیک، گفت: مهمترین نکته بازی دیشب تیم ملی، جنگندگی بود. تیم ملی با جنگیدن توانست غرور ملی ایجاد کند و این نکته را نباید فراموش کنیم. چه در چین و چه در ناگویا، باید خوب بجنگید و این انتظار از شما وجود دارد. تا آخرین توان و انرژی، نباید پا پس بکشید و ساندای همیشه موفق ما را به دلاوری، شجاعت و جنگندگی میشناسند. هر بازی یک فینال است و هیچ فرصت مجددی در کار نیست.
صدیقی در پایان با آرزوی موفقیت برای تیم ملی ایران در رقابتهای شانگهای، بر لزوم آنالیز دقیق رقبا طی این رویداد و توجه ویژه به شرایط آنها، خاطرنشان ساخت: این رقابتها در فاصله زمانی خوبی نسبت به ناگویا برگزار میشود و بخش اعظمی از رقبای شما در بازیهای آسیایی، در آنلو حاضر خواهند شد و باید این فرصت را برای شناسایی نقاط ضعف و قوت خودمان و همچنین رقبا، قدر بدانیم. ساندا در چین اهمیت و طرفداران زیادی دارد و این رویداد باعث میشود شما بازیکنان تیم ملی ایران بتوانید فضای بزرگ و حساس را بیش از پیش درک کنید. مطمئناً اعزام تیم ملی به چین با شرایط بسیار سختی هموار شده و امیدوارم این رویداد بتواند تجربه بسیار خوبی برای شما به فاصله کمتر از ۴ ماه تا بازیهای آسیایی باشد.
گفتنی است در این نشست، محمدباقر مهدینژاد، از پیشکسوتان ووشو و رئیس سبک فانگمن چوان نیز همراه با ندا مولاهویزه مشاور رئیس در امور بانوان حضور داشت. تیم ملی ووشو ساندا کشورمان امشب تهران را به مقصد شهر آنلو در چین ترک خواهد کرد.
انتهای پیام/
