مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

حسینی: مدال‌های بوکس در هانگژو تقسیم می‌شود/ به کسب مدال امیدواریم

صفحه اصلی > بوکس : حسینی: مدال‌های بوکس در هانگژو تقسیم می‌شود/ به کسب مدال امیدواریم
حسینی: مدال‌های بوکس در هانگژو تقسیم می‌شود/ به کسب مدال امیدواریم

حسینی: مدال‌های بوکس در هانگژو تقسیم می‌شود/ به کسب مدال امیدواریم

رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به این که تکلیف ۴ بوکسور اعزامی به بازی‌های آسیایی نهایی شده، در خصوص پیش‌بینی‌ها از تعداد و رنگ مدال ملی‌پوشان ایران در هانگژو گفت: در بازی‌های آسیایی مدال‌ها تقسیم می‌شود اما امیدوار به کسب ۲ الی ۳ مدال هستیم. در ادامه سلسله نشست‌های خبری فدراسیون‌ها و رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو، امروز نشست مسئولان فدراسیون بوکس با حضور سید روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون و حسین نهرودی سرمربی تیم ملی برگزار شد.

تهران سربلند _ حسینی رئیس فدراسیون بوکس در این نشست گزارشی از عملکرد فدراسیون طی چند ماه حضورش در فدراسیون ارائه کرد و اظهار داشت: ۱۸ دی ماه کمیته فنی بزرگسلان تشکیل شد و این کمیته ترجیح داد استاد نهرودی به‌عنوان سرمربی تا پایان بازی‌های آسیایی باشد. ما در مسابقات جهانی با تاخیری که در تشکیل اردوها داشتیم نتوانستیم مدال کسب کنیم.

وی افزود: از ۲۷ دی ماه انتخابی تیم ملی را استارت زدیم و از اوایل بهمن اردوهایمان تاکنون تشکیل شد. اردیبهشت ماه ۷ نفر به مسابقات جهانی اعزام شد. سوم مرداد تیم ملی به اردوی مشترک با اردن برای ۲۳ روز رفت که اردوی بسیار خوبی بود. متاسفانه جایگاه اردن از ما بالاتر است و رنک آن‌ها در آسیا از ما بالاتر است. با این تیم اردوی خوبی داشتیم و بعد از برگشت از اردو، اعضای تیم ملی بعد از ۲ روز استراحت دوباره به اردو رفتند و سپس تیم ملی ترکیه به تهران آمد و ۲ هفته اردوی مشترک داشتیم.انشاا… ۱۳ شهریور به بوسنی و روسیه اعزام می‌شویم و ۲۷ شهریور راهی هانگژو می‌شویم. امیدوارم در این مسابقات خوب ظاهر شویم. ۵ سهمیه در بازی‌های آسیایی داریم که حکم انتخابی المپیک است و ای کاش ۶ سهمیه به ما می‌داند.

نهرودی در پاسخ به این سوال که تکلیف ۵ نفری که باید به بازی‌های آسیایی اعزام شوند چه زمان مشخص می‌شود، گفت: نزدیکی رقابت باعث شد که در انتخاب دچار مشکل شویم.

حسینی هم تکمیل صحبت‌ها گفت: قرار بود دوشنبه انتخابی باشد. اما شاهین موسوی بیمار شد و بازی به تاخیر افتاد وگرنه تکلیف وزن ۸۰ کیلوگرم بین قشلاقی و موسوی مشخص می‌شد. تنها در این وزن تکلیف مشخص نیست. اما در سایر اوزان، شه‌بخش، حبیبی‌نژاد، شریفی، رمضان‌پور ۴ نفر اعزامی ما به بازی‌های آسیایی هستند.

رئیس فدراسیون بوکس درخصوص پیش‌بینی‌اش از تعداد و رنگ مدال ایران در بازی‌های آسیایی گفت: روی کسب ۲ الی ۳ مدال امیدواریم ولی رنگ مدال را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. قرعه‌کشی مسابقاد در رشته بوکس خیلی موثر است. ما در بوکس مشکل داوری داریم و اگر این اتفاق نیفتد مشکلی بابت مدال‌آوری نداریم و می‌توانیم مدال خوش‌رنگی بگیریم.

نهرودی هم افزود: درحال حاضر به لحاظ طبقه‌بندی بازی‌های آسیایی عقب‌تر از جهانی نیست و حتی شاید بالاتر هم باشد. ما در ۲ الی ۳ وزن شانس کسب مدال بازی‌های آسیایی داریم. بچه‌ها کم نمی‌گذارند و ما امیدواریم.
حسینی درخصوص ضربه نخوردن از داوری هم گفت: کادر داوری خوبی داریم ولی مشکل از نفوذ کشورهای صاحبت نام است. به هرال مدال‌ها تقسیم می‌شود و خبر دارم در بازی‌های آسیایی هم مدال‌ها را تقسیم کرده‌اند. من تازه آمده‌ام و می‌توانم در آینده طوری برنامه‌ریزی کنم که داوران ما وارد کورس داوری شوند تا حق‌مان خورده نشود.

رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به نحوه کسب سهمیه المپیک در رشته بوکس عنوان کرد: در هر وزن بازی‌های آسیایی، دو سهمیه المپیک توزیع می‌شود. اسفند هم جهانی سیسیل ایتالیا است که در هر وزن، چهار سهمیه داده خواهد شد. مرحله بعد و آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک، خرداد ۱۴۰۳ در تایلند است که هنوز تعداد سهمیه‌های المپیک آن نهایی نشده است.

 

انتهای پیام/

تهران سربلند/کاراته، رزمی، بوکس، تکواندو، کونگ فو، پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید