مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

حسین پرهیزکاری؛ راهکارهای توسعه پایدار ورزش قسمت سوم

صفحه اصلی > خط ورزش و ویژه انجمن خط ورزش : حسین پرهیزکاری؛ راهکارهای توسعه پایدار ورزش قسمت سوم
حسین پرهیزکاری؛ راهکارهای توسعه پایدار ورزش قسمت سوم

حسین پرهیزکاری؛ راهکارهای توسعه پایدار ورزش قسمت سوم

حسین پرهیزگاری پیشکسوت هنر های رزمی ایران گفت: توسعه پایدار ورزش که یکی از ارکان اصل توسعه پایدار هر اجتماع است، این مبحث به مبانی و زیرساخت‌های بسیاری نیازمند است.

تهران سربلند _ پیشکسوت هنرهاب رزمی گفت: در ادامه سلسله مطالب گفته شده در خصوص توسعه پایدار ورزشی که البته متاسفانه به صورت تیتروار توانسته‌ایم به آنها بپردازیم و مجال کافی برای پرداختن به هر یک از موارد مورد اشاره در این فرصت کوتاه را نداشته‌ایم،باید عرض کنم ورزش به عنوان زیربنای توسعه برای نسل‌های آینده هر کشور و جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
حسین پرهیزگاری افزود: در این میان به آنچه تا به حال پرداخته‌ایم باید موارد دیگری را اضافه کنم از آن جمله یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه پایدار ورزش آن است که در کنار توزیع عادلانه منابع عمرانی و سرانه ورزشی به معیارهای زیست محیطی،بومی محلی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و این موارد در مباحث توسعه سرانه ورزش دیده شوند.
هر منطقه جغرافیایی از زاویه ورزشی می‌تواند ماوای برای برخی رشته‌ها باشد و از امکانات زیستی آن منطقه باید نهایت بهره‌وری صورت گیرد.
رئیس سازمان جهانی فایت و فیتنس ادامه داد: در راه توسعه پایدار بایستی،توسعه استانداردها و معیارهای ملی ورزش کشور را مد نظر داشت در صورت اجرایی شدن چنین معیارهایی است که امکان اعمال مدیریت توسعه پایدار برای مدیران کشور فراهم می‌آید.
توجه به نکته منابع انسانی در رسیدن به اهداف کلان ضروری به نظر می‌رسد مهم ترین عامل در توسعه منابع انسانی توجه به استعدادهای ورزشی است که می‌تواند توأم با استعداد پروری موجبات ارتقاء ورزشی را در کشور فراهم آورد.
در نگاهی فراتر ایجاد ظرفیت‌های گردشگری ورزشی می‌تواند ضمن حمایت از صنعت گردشگری زمینه ساز توسعه باشد.
ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی ایران می‌تواند به عنوان یک منبع دوجانبه، همزمان برای توسعه و گسترش ورزش و حفظ و نگهداری منابع محیط زیست استفاده بهینه شود.
وی تصریح کرد: در گام بعدی نگاه به زیرساخته ورزش قهرمانی است که راه آن از توسعه ورزش همگانی می‌گذرد.
امکانات بومی محلی ما را به سمت و سوی روستاها سوق می‌دهد جایی که اگر توسعه ورزش همگانی به شکل درستی صورت گیرد یکی از ابزارهایی است که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی هم موثر باشد.
به علاوه پرداختن به فعالیت‌های ورزشی مطلوب می‌تواند ضمن زمینه ساز بودن غنی شدن منابع ورزشی قهرمانی و حرفه‌ای احساس آرامش شادی و امید را در بین اقشار روستایی افزایش دهد،از این رهگذر می‌توانیم به کسب رتبه‌های درخور توجه در سطوح مختلف ورزش قهرمانی نیز دست یابیم.
پرهیز کاری گفت: به هر تقدیر مباحث توسعه پایدار ورزش که یکی از ارکان اصل توسعه پایدار هر اجتماع است به مبانی و زیرساخت‌های بسیاری نیازمند است در هر شماره این گفتگو ها از این موارد را اشاره می‌کنیم و از آن عبور می‌کنیم هر یک از این مباحث به تنهایی می‌تواند ساعت‌ها زمان به خود اختصاص دهد امیدوارم بتوانم قدم کوچکی در خصوص توسعه ورزش ایران بردارم.

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید