مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

حسین پرهیزگاری: وزارت ورزش باید خانه تکانی کند!/شهامت اصلاحات را داشته باشیم

صفحه اصلی > اسلایدر ویژه و خط ورزش : حسین پرهیزگاری: وزارت ورزش باید خانه تکانی کند!/شهامت اصلاحات را داشته باشیم
حسین پرهیزگاری: وزارت ورزش باید خانه تکانی کند!/شهامت اصلاحات را داشته باشیم

حسین پرهیزگاری: وزارت ورزش باید خانه تکانی کند!/شهامت اصلاحات را داشته باشیم

حسین پرهیزگای در ادامه سلسه مطالب توسعه پایدار ورزش گفت: در این برهه زمانی وزارت ورزش باید شهامت اصلاحات را داشته باشد در برخی رشته‌ها به طور زیربنایی بر اساس کارشناسی دست به خانه تکانی زند.

تهران سربلند _ حسین پرهیز گاری پیشکسوت هنرهای رزمی گفت: در بازی‌های آسیایی هانگژو چهار مدال طلا در رشته‌های مربوط به هنرهای رزمی نصیب ایران شد، این در حالیست که ایران شانس دریافت ۵۶ مدال بر اساس نفرات حاضر از هنرهای رزمی در این دوره از مسابقات را داشت.
واکاوی عدم موفقیت ورزشکاران ایرانی رشته‌های رزمی می‌تواند راه را برای صعود کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی آینده باز نماید.
به نظر می‌رسد در این برهه زمانی وزارت ورزش باید شهامت اصلاحات را داشته باشد در برخی رشته‌ها به طور زیربنایی بر اساس کارشناسی دست به خانه تکانی زند.
وی افزود: به طور مثال در جایی که تکواندو ایران بر اساس سنوات در بازی‌های آسیایی و المپیک یاور کاروان ایران بوده در این دوره شاهد هستیم از دو طلا سه نقره و دو برنز دوره قبل تنها به سه نقره و ۵ برنز بسنده کرده است،یعنی در حقیقت نزولی بسیار چشمگیر.
رشته جودو هم در دوره قبل توانسته بود یک مدال نقره و یک مدال برنز به کاروان ایران هدیه دهد اما در این دوره با دستان خالی به کشور بازگشت.
رشته بوکس نیز با ۵ نماینده در این رقابت‌ها حضور یافت و در نهایت با دستان خالی به کشور بازگشت.
در جوجیتسو دو نماینده کشورمان نیز به جمع دست خالی‌های بازی‌های آسیایی پیوستند تا بدون نتیجه به کشور بازگردند.
در رشته ووشو نتایج دوره قبل تکرار شد دو طلا ۴ نقره به انضمام یک مدال برنز اضافه‌تر نسبت به دوره قبل البته توجه داشته باشیم که ووشو بر اساس تعداد شرکت کننده که ۱۵ نفر بودند شانس مدال آوری بیشتری در این رویداد داشت.
رئیس فدراسیون فایت و فیتنس گفت: در رشته کوراش که یک انجمن زیر نظر فدراسیون ووشو فعالیت می‌کند کسب یک طلا سه نقره و یک برنز نشان داد که خواستن توانستن است،کسب یک مدال طلا یک مدال نقره و دو برنز در مجموع ۶ نفر اعزامی به بازی‌های آسیایی کاری در خور تحسین بود.
در رشته کاراته نیز از مجموع ۸ شانس مدال آوری این رشته موفق به کسب یک مدال طلا و دو برنز شد.
آنچه مسلم است بر اساس تعداد بازیکنان حاضر در این رویداد از هنرهای رزمی یعنی ۵۶ شانس مدال آوری ورزش‌های رزمی توانست ۲۲ مدال برای ایران کسب کند، این در حالی است که از مجموع ۱۳ مدال طلای کسب شده ۴ چهار مدال توسط هنرهای رزمی به ثبت رسیده است.
وزارت ورزش و جوانان باید دست به خانه تکانی بزند و با تشکیل کار گروه آسیب شناسی نسبت به ترمیم بدنه ورزش های رزمی اقداماتی سریع و صریح صورت دهد.
وی تاکید کرد: ورزش های رزمی با توجه به ساختاری که نیاز به سرانه ورزشی کم دارد و در زمره رشته هایی که هزینه کمی دارند می توانند در ارتقا کاروان کشورمان در میادین مهم جهانی نقشی شایسته ایفا کنند.

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید