مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.
مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

سید محسن ایگه ای از ضرورت سلامت، تخصص و پایان بلاتکلیفی مدیریتی سخن گفت

دبیر کمیته مربیان فدراسیون گفت: «متأسفانه بلاتکلیفی مدیریتی، حضور سرپرست‌ها و نبود برنامه‌ریزی مدون ضربه بزرگی به پرورش اندام کشور زده است. تا زمانی که مجمع فدراسیون تشکیل نشود و مدیریت باثبات نداشته باشیم، برنامه‌های بلندمدت و راهبردی معنا نخواهد داشت.

تهران سربلند _ سید محسن ایگه ای رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام لواسانات و دبیر کمیته مربیان فدراسیون  درباره آغاز فعالیتش گفت:«ورزش را از سال ۱۳۷۰ در باشگاه غفاری شروع کردم. بعد از مدتی به باشگاه برادران رفتم و افتخار شاگردی استاد عبادی و نام صادقی را داشتم. پس از آن، در باشگاه‌های متعدد تهران و شهرک غرب تجربه کسب کردم. حضورم در مسابقات حرفه‌ای از سال ۱۳۷۷ آغاز شد؛ طی سال‌های نخست عناوین استانی و کشوری متعددی کسب کردم، تا مسابقات سال ۱۳۹۰ که بخاطر بیماری مادرم، علی‌رغم آمادگی زیاد، مجبور به کناره‌گیری شدم.»

ایگه ای ضمن اشاره به سابقه مربیگری و دبیری کمیته مربیان فدراسیون، عنوان کرد: «سال‌هاست به عنوان مربی و داور بین‌المللی و همچنین مسئول هیات پرورش اندام نوسانات، فعالیت می‌کنم و مسابقات متعددی را برگزار کردم؛ مسابقات سال ۸۶ با توزیع جوایز کم‌نظیر، از به‌یادماندنی‌ترین رویدادها بود.»

او درباره دغدغه‌های جامعه بدنسازی افزود: «متأسفانه بلاتکلیفی مدیریتی، حضور سرپرست‌ها و نبود برنامه‌ریزی مدون ضربه بزرگی به پرورش اندام کشور زده است. تا زمانی که مجمع فدراسیون تشکیل نشود و مدیریت باثبات نداشته باشیم، برنامه‌های بلندمدت و راهبردی معنا نخواهد داشت. من از طرف قهرمانان و پیشکسوتان از  عرب، سرپرست کنونی، تقاضا دارم که مجمع را هر چه سریع‌تر برگزار کنند تا ورزشکاران از این حالت سردرگمی خارج شوند.»

دبیر کمیته مربیان فدراسیون در بخش پایانی مصاحبه به اهمیت سلامت و پرهیز از داروهای غیرمجاز اشاره کرد و توصیه‌هایی به نسل جوان داشت: «پرورش اندام، ورزشی روز و علمی است؛ اما برخی جوانان بدون آگاهی لازم، سراغ مصرف داروهای ممنوعه می‌روند که عواقب سنگینی دارد. تاکیدم به جوانان این است که حتماً سوابق باشگاه و مربی‌شان را بررسی کنند و به جای قهرمانی کوتاه‌مدت، سلامتی خود را مد نظر داشته باشند. فدراسیون باید مربیان سالم و آگاه را با امتیازات ویژه حمایت کند و با مربیانی که تجویز دارو می‌کنند، برخورد جدی داشته باشد تا سلامت جامعه حفظ شود. بازنگری و ارزیابی سالانه مربیان، ضامن این سلامت خواهد بود.»

او در پایان ضمن تشکر از عوامل «تهران سربلند» گفت: «برای همه ورزشکاران کشور آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و امیدوارم با اتحاد و شفافیت، آینده روشن‌تری در انتظار ورزش بدنسازی و پرورش اندام باشد.»

انتهای پیام/

محمود نقدی؛ از «ایالت‌های آمریکا» تا «تاتامی آسیا»؛ راز مربیانی که با پرچم ژاپن می‌جنگند!

محمود نقدی؛ از «ایالت‌های آمریکا» تا «تاتامی آسیا»؛ راز مربیانی که با پرچم ژاپن می‌جنگند!

کاراته ایران پس از هفت سال فترت، دوباره جایگاه سنتی خود را در قاره کهن آسیا پس گرفت؛ اما در پسِ پرده این موفقیت تیمی در مسابقات آسیایی ۲۰۲۶ اندونزی، بازخوانی فرمول موفقیت مربیان بی‌ادعا و با اصالت یک مکتب فنی به نام «جامعه‌ شیتوریو»، کدهای جذابی از جریان‌های زیرپوستی کاراته کشور به دست می‌آید. جایی که یک مربی پس از یک دهه دوری از وطن و بازگشت از آمریکا، در ویترین قم طلای ناب می‌سازد.
دبیرکل، از برنزهایی می‌گوید که در ساختار داوری جهان، عیاری بالاتر از طلا دارند.

اختصاصی/ کادرسازی مربیان پایه، رمز درخشش کاراته ایران در آسیا/ خلیلی: مدال طلا حاصل خرد جمعی و «اخلاق‌مداری» است

اختصاصی/ کادرسازی مربیان پایه، رمز درخشش کاراته ایران در آسیا/ خلیلی: مدال طلا حاصل خرد جمعی و «اخلاق‌مداری» است

سید علی خلیلی، مربی مرتضی و محمود نعمتی دارندگان طلای آسیا، در گفتگوی اختصاصی با تشریح ابعاد موفقیت ملی‌پوشان در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بالی اندونزی، تعامل هوشمندانه میان مربیان پایه و کادر فنی تیم ملی را عامل اصلی درخشش ورزشکاران دانست و تأکید کرد که در مکتب کاراته، «اخلاق» همواره پیش از مدال و قهرمانی قرار دارد.

تیم ملی شمشیربازی سابر با قبول شکست مقابل قزاقستان از کسب مدال بازماند اما در جدول بازنده‌ها دو پیروز بدست اورد.

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران نهم شد

تیم ملی شمشیربازی سابر با قبول شکست مقابل قزاقستان از کسب مدال بازماند اما در جدول بازنده‌ها دو پیروز بدست اورد.

تیم ملی کاراته ایران که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ نایب قهرمان شده بود، امسال موفق شد این عنوان را پس گرفته و جایگاه دومی را به خود اختصاص دهد.

پس از ۷ سال بازگشت به نایب قهرمانی آسیا

تیم ملی کاراته ایران که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ نایب قهرمان شده بود، امسال موفق شد این عنوان را پس گرفته و جایگاه دومی را به خود اختصاص دهد

نشست مشترک سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با رئیس شبکه ورزش با محوریت تولید و برگزاری برنامه تلویزیونی مردان آهنین برگزار و پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان طرفین نهایی شد.

پیش‌نویس تفاهم‌نامه تولید مسابقه مردان آهنین نهایی شد  

نشست مشترک سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با رئیس شبکه ورزش با محوریت تولید و برگزاری برنامه تلویزیونی مردان آهنین برگزار و پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان طرفین نهایی شد.