مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

عرفانی: هرجا کاراته وجود داشته باشد کوبودو همانجاست

صفحه اصلی > اجتماعی و کاراته : عرفانی: هرجا کاراته وجود داشته باشد کوبودو همانجاست
عرفانی: هرجا کاراته وجود داشته باشد کوبودو همانجاست

عرفانی: هرجا کاراته وجود داشته باشد کوبودو همانجاست

"عبدالرضا عرفانی" رئیس سبک کوبودو کاراته ایران اظهار داشت: کبودو تنها سبکی است که در ادامه خودش اصطلاح کوبودو را یدک می کشد.

تهران سربلند_ “عبدالرضا عرفانی” رئیس سبک کوبودو کاراته ایران اظهار داشت: از دهه شصت کاراته با سبک ایشین ریو زیر نظر مهراد نخعی بنیان گذار این سبک را آغاز کردم، کبودو تنها سبکی است که در ادامه خودش اصطلاح کوبودو را یدک می کشد. کوبودو همان روش و مبارزه اوکیناوایی است که استفاده از ادوات رزمی در آن گنجانده شده است. دو نوع کوبودو در جهان تمرین می شود، به نام های کوبودو ژاپنی و کوبودو اوکیناوایی.

وی گفت: کوبودو ژاپنی ادوات بُرنده دارد مثل “کاتانا” اما در روش کوبودو اوکیناوایی استفاده از لوازم کشاورزی و ماهیگیری مرسوم است مثل “سای” که وسیله ماهی گیری است. لازم به ذکر است که کوبودو کاراته ایران از سال 99 در فدراسیون کاراته با مجوز وزارت ورزش فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

عرفانی در ادامه خاطر نشان کرد: در همان سال شروع فعالیت رسمی که ویروس کرونا ضربه سختی به اقشار جامعه به ویژه ورزش کاراته وارد کرده بود، مسابقه مجازی برگزار کردیم که حدود پانصد نفر شرکت کردند. پس از آن در سال 1401 مسابقات قهرمانی سبک در شهر ایلخچی تبریز برگزار شد که حدود 1200 شرکت کننده بانوان و آقایان در بخش های ادوات رزمی، کاتای دست خالی، کاتای ادوات، کومیته آزاد و مبارزه کنترلی شرکت کردند.

رئیس سبک کوبودو کاراته ایران در پایان با تشکر از سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته افزود: تمام کادر فدراسیون زحمت می کشند و با حمایت آنان ما برای رشد رزمی کاران و آموزش صحیح این سبک کاراته موفق خواهیم بود.

 

 

 

انتهای پیام/
خبرنگار: سعید سلطانیان

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید