مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

محمود نقدی: تقویت جایگاه مربیان مانع آسیب به ورزش قهرمانی و همگانی است

صفحه اصلی > کاراته : محمود نقدی: تقویت جایگاه مربیان مانع آسیب به ورزش قهرمانی و همگانی است
محمود محمدی: تقویت جایگاه مربیان مانع آسیب به ورزش قهرمانی و همگانی است

محمود نقدی: تقویت جایگاه مربیان مانع آسیب به ورزش قهرمانی و همگانی است

محمود نقدی: در کنار مربیان چند کارشناس هم در مسابقات آسیایی و لیگ های جهانی همراه تیم باشند.

تهران سربلند _ نقدی مربی تیم های ملی کاراته گفت: مسابقات لیگ هر ساله بهتر از گذشته می شود و پیشرفت خوبی داشته و تلاش خوبی در برگزاری صورت گرفته است اما در این مجموعه چند نکته وجود دارد که به بهبود شرایط کمک می کند.

برگزاری همزمان رقابت های کاتا و کومیته باعث می شود تا کاتا رو ها که به تمرکز کامل نیاز دارند نتوانند با آرامش مسابقه دهند و امیدوارم مسولین در این خصوص تجدیدنظر کنند چرا که کاتا به آرامش نیاز دارد.

در خصوص داوری ها هم باید عرض کنم داوران و متخصصین خوبی در کاتا داریم و شاید بهتر باشد در ارنج داوران کاتا دقت بیشتری صورت گیرد و داوران کاتا تفکیک شوند، چرا که مربیان و کاتا رو ها با صرف هزینه و وقت بسیار در مسابقات حضور پیدا می کنند.
باید سعی کنیم تا حق کسی ضایع نشود.

وی افزود: در سطح ملی کاتا نیاز دارد میادین بین المللی بیشتری بعنوان تدارکاتی داشته باشد، بچه ها برای موفقیت بیشتر نیازمند هستند در رقابت های بیشتری حضور یابند ضمن این که مربیان در کاتا نقش اساسی دارند کاتارو ها به مربی خود خو گرفته اند و تنها مربی آنها است که می داند کجا ضعف دارند و کجا قوت و در کنار بچه ها بودن کمک شایانی به موفقیت آنها دارد، به اعتقاد بنده در کنار مربیان باید چند کارشناس هم در مسابقات بین المللی و برون مرزی همراه تیم باشند تا پس از رقابت ها به آنالیز تیم های مختلف بپردازند.

در پایان قدر دان زحمات مسئولین، داوران و زحمتکشان کاراته هستم، نقد سازنده همیشه راه پیشرفت را هموار می سازد به نظرم گفتن اشکالات از زبان هر مربی ای خوب باشد.
برای جلو گیری از آسیب به کاراته باید مربیان تقویت شوند.

 

شرح کامل این گفتگو را در گزارش تصویری ببینید.

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید