مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

ناهید کیانی اولین طلایی تاریخ تکواندو بانوان ایران در جهان

صفحه اصلی > تکواندو و ویژه پروش اندام و تکواندو : ناهید کیانی اولین طلایی تاریخ تکواندو بانوان ایران در جهان
امید تکواندو به ناهید ایران

ناهید کیانی اولین طلایی تاریخ تکواندو بانوان ایران در جهان

در آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان، ناهید کیانی نشان طلا خود را با برتری مقابل حریفی از چین کسب کرد.

تهران سربلند_در روز پایانی رقابت‌های جهانی جمهوری آذربایجان به میزبانی شهر باکو، امروز یکشنبه ۱۴ خرداد ماه دیدار‌های اوزان ۵۳- کیلوگرم بانوان و ۸۷+ کیلوگرم آقایان در حال برگزاری است و تیم ملی ایران در روز پایانی ۲ نماینده داشت که در گروه بانوان «ناهید کیانی» توانست با صعود به مرحله نیمه نهایی نشان برنز خود را قطعی کند.

ابتدا «ناهید کیانی» ملی پوش وزن ۵۳- کیلوگرم کشورمان در دیدار نخست خود رو در روی «این سوان» از کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با اقتدار او را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. کیانی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف «لوکا پاتافالوی» از مجارستان رفت و در رقابتی جذاب موفق شد ۲ بر یک از سد او بگذرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. نماینده شایسته ایران در این وزن مقابل «نیکا کاراباتیچ» نماینده کرواسی و عنواندار در رده پایه به روی شیاپ چانگ رفت و در یک مبارزه‌ای تماشایی در ۲ راند حریف را مقهور توانمندی خود ساخت.

کیانی در مرحله نیمه نهایی مقابل «تاتیانا مینینا» حریف عنواندار از کشور‌های بدون پرچم با اصالت کشور روسیه که در کارنامه خود ۲ نقره جهان در سال ۲۰۱۹ و المپیک توکیو ۲۰۲۰ دارد با نتیجه ۲ به ۱ پیروز شد و به فینال راه یافت.

کیانی در دیدار فینال ۲ به ۰ مقابل حریف چینی خود پیروز شد و اولین مدال طلای جهانی بانوان در تاریخ تکواندو ایران را کسب کرد.

«علیرضا نادعلیان» دیگر ملی پوش کشورمان در وزن ۸۷+ کیلوگرم در دیدار نخست رو در روی”کادن چانینگهام” از بریتانیا قرار گرفت و در یک دیدار نفس گیر و نزدیک نتیجه را ۲ بر صفر به حریف خود واگذار کرد و خداحافظی زود هنگامی با مسابقات داشت.

گفتنی است تا به اینجا تیم ملی ایران توسط «متین رضایی و آرین سلیمی» صاحب ۲ نشان برنز شده است.

انتهای پیام/

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید