مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

نقدی بر عملکرد بوکس پایتخت/وعده هایی که عملی نشد!

صفحه اصلی > بوکس و ویژه جودو و بوکس : نقدی بر عملکرد بوکس پایتخت/وعده هایی که عملی نشد!
نقدی بر عملکرد بوکس پایتخت/وعده هایی که عملی نشد!

نقدی بر عملکرد بوکس پایتخت/وعده هایی که عملی نشد!

نقدی بر عملکرد هیات بوکس تهران از وعده هایی که عملی نشد تا کم تدبیری در یکارچگی استان و توابع .

تهران سربلند _  “تهران” در تمامی ورزش ها به عنوان یک مدعی در مسابقات کشوری حضور می یابد که رشته بوکس هم جدا از ان نبوده و نیست،حتی نفرات این استان مدعیان اصلی در سطح رده های مختلف تیم ملی بوده اند.

پس از دوره حضور بزرگمردان فقید و بین المللی بوکس تهران مرحوم “امیر یاوری” کاپیتان اسبق بوکس و دبیر پرتلاش ایشان مرحوم “حسین برقشی”، بوکس تهران در یک دهه به دست فردی غیر ورزشی اداره گردید که در آن دوره بسیاری از افراد مدعی اما بوکس نکرده با بندهای مختلف خود را به بوکس تهران نزدیک نموده و عدم تدبیر آنان و اعتماد  مدیر یاد شده  به ایشان، دوره نزول بوکس را رقم زد.

جدا از توانمندی آن مدیر بزرگ، و عدم اتحاد زحمتکشان و قهرمانان بوکس تهران در حمایت و کمک به تعامل سازنده و بهره مندی از توانمدی آن مدیر، موجب گردید، در سایه وی افرادی برای بوکس تهران تصمیم گرفته و استانی با این تراکم جمعیت به زحمت بتواند خود را جزء مدعیان مطرح نماید.

پس از دوره وی و سرپرستی یکساله فردی از کارمندان اداره ورزش استان تهران، محمد ستارپور “وارث” بنیان به جا مانده از یاوری و برقشی شد که بر خلاف حمایت برخی که در هر حال و شرایطی جزء لاینفک فدراسیون و هیأت تهران می باشند و با عنایت به اینکه او هم کارمند وزارت ورزش بود و مشکلاتش با ریاست وقت فدراسیون(ثوری) موجب شد بوکس استان تهران به قهقرا رفته و عدم مدیریت صحیح و سپردن امور به زیردستان کم کم بوکس تهران را به زنگ تفریح دیگر استان ها بدل شد.

در پایان 4 ساله دوره وی با حضور آقای مرتضی شیری قهرمان اسبق بوکس آسیا بعنوان سرپرست و زحمات وی، بارقه امیدی در بوکس تهرانزنده شد البته آن هم دیری نپایید.

در زمان نزدیک به انتخابات رئیس جدید (که بیشتر متولیان حوزه ها نظرشان به آقای شیری بود) با مسائلی که برای ایشان به وجود آوردند، تعداد نامزدان داوطلب به حداقل رسید، همانگونه که در مصاحبه ای “ستارپور” مدعی شد وی با ریاست فدراسیون در انتخاب رئیس فعلی هم نظر و جهت انتخاب او مسیر انتخابات را هموار کردند.

که این امر و عدم حضور کاندیداهای پوششی موجب شد عباس زاده ( رئیس اسبق هیأت بوکس استان قم) بدون رقیب به عنوان رئیس هیأت بوکس استان تهران انتخاب شود. البته، برخی هم در حوزه توابع تهران سنگ او را به سینه می زدند و شنید شده بارها در محافل مختلف اذعان نموده اند که این موفقیت با تلاش آنها به این نتیجه رسیده است.
حال، تقریبا 9 ماه از ریاست عباس زاده در هیأت بوکس استان تهران می گذرد، در وعده های قبل از انتخابات، گفته شده بود که برای هیأت اسپانسر آورده و تمامی ارکان بوکس تهران را حمایت خواهند نمود و همچنین برنامه های مختلفی (از جمله جهت برگزاری مسابقاتی مانند لیگ، حضور در مسابقات برون مرزی، حمایت از قهرمانان و مربیان و …) در اینخصوص دارند.

در هر صورت 9 ماه از این حضور گذشت، به غیر از مسابقات المپیاد که تمامی هزینه های آن را وزارت ورزش متقبل شده است (که خیلی از تیم ها به چگونگی قضاوت ها و میزبانی اعتراض داشتند) و جدا از زحمات ایشان که در موارد مختلف از قهرمانان، پیشکسوتان و … تقدیر مادی و معنوی نموده اند که بسیار جای تقدیر و سپاس دارد، ما حصل این مدیریت چه بوده است!؟
– چرا هیأت بوکس استان تهران با این همه وسعت و تراکم، در خصوص اجرای برنامه های خود دارای تقویم نبوده و اگر می باشد چرا به حوزه ها ارسال نشده است؟
– به نظر می رسد بسیاری از تصمیمات توسط برخی افراد چسبیده به هیأت اتخاذ می شود که بیشتر منافع آنان را تامین می نماید تا منافع هیأت، چرا تا کنون در اینخصوص تصمیمی اتخاذ نشده است؟
– تهران و توابع جزء استان تهران می باشند و امتیاز دو تیم شدن تهران در مسابقات کشوری فقط وسعت آن است. متاسفانه در بسیاری از موارد توابع تافته جدا بافته است و بدون در نظر گرفتن نظر پیشکسوتان افرادی در ارنج تیم ها دخالت و بیشتر بر این شائبه صحه می گذارند که منافع آنان تامین می شود تا غیر.
– بسیاری از پیشکسوتان تابعه استان تهران تمایل به برگزاری مسابقات متمرکز (تهران و توابع با هم) داشته و دارند، چرا به نظر آنان توجه نمی شود و حوزه های توابع بهانه ای برای عرض اندام برخی افراد گردیده که فقط برای جایگاه و تیم خود در تلاش اند؟
– دلیل برگزار نشدن لیگ استان تهران چه بود!؟ کوتاهی از طرف چه کسانی بوده و چرا؟
– چرا در مسابقات لیگ کشوری تیم منتخب تهران با اسپانسر وعده داده شده جناب رئیس شرکت نکرد!؟
– چرا تیمی که با زحمات یک پیشکسوت و با هزار سنگ ریز و درشت پیش رو ارنج و در مسابقات حضور یافت، مورد حمایت هیأت به عنوان نماینده استان تهران قرار نگرفت!؟
– چرا اردونشینان تیم ملی استان تهران از طرف رئیس حمایت مادی و معنوی نمی شود!؟
– چرا به مشکلات پایه ای حوزه های شهرهای تابعه که در قهرمانی استان تهران نقش بسزایی داشته اند توجه نمی شود و چرا بین آنان و حوزه های تهران تبعیض وجود دارد؟
نقدهای بسیاری در خصوص عملکرد هیأت بوکس استان تهران وارد است که در زمان مقتضی به آن پرداخته خواهد شد.

هیأتی که باید به قهرمانان و پیشکسوتان صاحب نظر در جهت ارایه برنامه و راهبرد جهت فتح میادین داخلی و خارجی بپردازد، تمام پتانسیل خود را در این خصوص خرج نماید تا با نمایش عوام گرایانه و دهان پر کن (تقدیر مادی و معنوی که در جای خود بسیار قابل ستایش است) سعی در گمراه نمودن مسیر مطالبات داشته باشد.

 

انتهای پیام/

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید