مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

ورزش رقابتهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس فرانسه

صفحه اصلی > اسلایدر ویژه و خط ورزش : ورزش رقابتهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس فرانسه
ورزش رقابتهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس فرانسه

ورزش رقابتهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس فرانسه

ورزش رقابتهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس فرانسه

تهذان سربلند _ یکو سالوکوادزه تیرانداز گرجستانی می‌تواند رکورد حضور در مسابقات المپیک را افزایش دهد، المپیک ۲۰۲۴ پاریس دهمین حضور او در این رقابت‌های جهانی است. این ورزشکار اولین را در المپیک سال ۱۹۸۸ سئول در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد.
در حال حاضر رکورد بیشترین حضور در رقابت‌های المپیک هم در بخش زنان و هم مردان متعلق به  یان میلار، قهرمان مسابقات اسب سواری کانادایی است. او در ۱۰ بازی المپیک از سال ۱۹۷۲ تا ۲۰۱۲ شرکت کرد و تنها المپیک ۱۹۸۰ مسکو را از دست داد که آن هم به دلیل تحریم کشور کانادا در این رقابت‌ها بود.
در رقابت‌های تیمی، تیم‌های بسکتبال زنان ایالات متحده می‌توانند رکوردهای دیگری را بشکند.
اگر آنها یک مدال طلا در ۱۱ اوت کسب کنند، این هشتمین مدال متوالی آنها از آتلانتا ۱۹۸۶ خواهد بود، بنابراین موفق خواهند شد رکورد بیشترین مدال طلای متوالی المپیک را در یک رشته تیمی بشکنند.
برنامه روز افتتاحیه: بازی‌ها با فوتبال و راگبی آغاز می‌شوند
مسابقات پاریس ۲۰۲۴ از روز چهارشنبه، دو روز قبل از مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود.
راگبی هفت
استرالیا-ساموآ ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت اروپا، پاریس
آرژانتین-کنیا ساعت ۱۶ به وقت اروپا، پاریس
فرانسه-ایالات متحده ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت اروپا، پاریس..

فیجی-اروگوئه ساعت ۱۷ به وقت اروپا، پاریس
ایرلند-آفریقای جنوبی ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت اروپا، پاریس
نیوزلند-ژاپن ساعت ۱۸ به وقت اروپا، پاریس
استرالیا-کنیا ساعت ۱۹ به وقت اروپا، پاریس

آرژانتین – ساموآ ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت اروپا، پاریس
فرانسه-اروگوئه ساعت ۲۰ به وقت اروپا، پاریس
فیجی-ایالات متحده ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت اروپا، پاریس.
جدیدترین رشته‌ها: بریک دنس
این دور از بازی‌های المپیک شاهد معرفی ورزش‌های جدید با هدف مشارکت بیشتر می باشد.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ پیش‌بینی‌ها چه می‌‌گویند و کدام رکوردها شکسته می‌شوند.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس به صورت رسمی از چهارشنبه آغاز می‌شود و از روز جمعه هم با برگزاری مراسم افتتاحیه شکل رسمی به خود می‌گیرد. با تحلیل‌های ارائه شده، جایگاه کشورها در بازی‌های المپیک پاریس پیش بینی شد.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قبل از مراسم افتتاحیه، این چهارشنبه با بازی‌های هفتگانه فوتبال و راگبی آغاز می‌شود و تا۱۱ اوت ادامه خواهند داشت.
براساس گزارش‌ها رکورد تعداد بلیت‌های فروش رفته برای این مسابقات شکسته است. پیشتر تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس با اعلام این خبر گفته بود دو هفته قبل از شروع مسابقات المپیک در پاریس، ۸.۶ میلیون بلیت فروخته شد. رکورد قبلی با ۸.۳ میلیون بلیت فروخته شده، مربوط به رقابت‌های سال ۱۹۹۶ در آتلانتا بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی روز‌های گذشته نیز حدود یک میلیون بلیت دیگر به فروش رفته است. با این حال برگزار کنندگان این مسابقات امیدوارند که بتوانند  به رکورد فروش ۱۰ میلیون
بیشتر بخوانید

سی و سومین دوره این مسابقات در ۳۵ مکان مختلف که عمده آنها در پاریس قرار دارد، برگزار خواهد شد. برخی از مسابقات نیز در شهرهای لیل، مارسی، لیون، نیس و جزیره تاهیتی در اقیانوس آرام برگزار می‌شود.

المپیک ۲۰۲۴ با هدف نزدیک نگه داشتن ورزشکاران به اماکن شهری، چند مسابقه را نیز در مکان‌های نمادین پاریس مانند شانزه لیزه، برج ایفل، میدان کنکورد، انولید و پل الکساندر سوم برگزار می‌کند.
شهرداری پاریس برای برگزاری این مسابقات عملیات عظیمی برای پاکسازی رود سن انجام داد.
فرانسه همچنین با تمرکز بر کاهش تولید کربن در جریان مسابقات المپیک به جای ساختن بناهای جدید، بسیاری از اماکن را بازسازی کرد.

ایالات متحده بیشترین نماینده را دارد
در مجموع ۲۰۶ تیم با ۱۰ هزار و پانصد ورزشکار در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.
ایالات متحده با ۵۹۲ ورزشکار، فرانسه ۵۷۳، استرالیا ۴۶۰، آلمان ۴۲۷، ژاپن ۴۰۴، چین ۳۸۸، اسپانیا ۳۸۲، ایتالیا ۳۶۱ و بریتانیا ۳۲۷ در این مسابقات شرکت می‌کنند.
کوچک‌ترین هیئت‌ها نیز متعلق به  بلیز، لسوتو، مالاوی، مالت، مونتسرات و نائورو است که هر کدام با یک ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ حضور دارند.
همچنین قرار است یک تیم پناهجویان با ۳۵ ورزشکار که اکثرا از سوریه و افغانستان هستند، در المپیک ۲۰۲۴ شرکت کنند.
ورزشکاران روسی و بلاروسی نیز به دلیل حمله روسیه به اوکراین به صورت انفرادی و به‌عنوان بی‌طرف در بازی‌های پارالمپیک حضور خواهند داشت. به گفته کمیته المپیک این ورزشکاران، نماینده کشورهایشان نیستند، و حق استفاده از نام، پرچم، و سرود کشورشان را نخواهند داشت.

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید