انتهای پیام/

انتهای پیام/
کاراته ایران پس از هفت سال فترت، دوباره جایگاه سنتی خود را در قاره کهن آسیا پس گرفت؛ اما در پسِ پرده این موفقیت تیمی در مسابقات آسیایی ۲۰۲۶ اندونزی، بازخوانی فرمول موفقیت مربیان بیادعا و با اصالت یک مکتب فنی به نام «جامعه شیتوریو»، کدهای جذابی از جریانهای زیرپوستی کاراته کشور به دست میآید. جایی که یک مربی پس از یک دهه دوری از وطن و بازگشت از آمریکا، در ویترین قم طلای ناب میسازد.
دبیرکل، از برنزهایی میگوید که در ساختار داوری جهان، عیاری بالاتر از طلا دارند.
سید علی خلیلی، مربی مرتضی و محمود نعمتی دارندگان طلای آسیا، در گفتگوی اختصاصی با تشریح ابعاد موفقیت ملیپوشان در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بالی اندونزی، تعامل هوشمندانه میان مربیان پایه و کادر فنی تیم ملی را عامل اصلی درخشش ورزشکاران دانست و تأکید کرد که در مکتب کاراته، «اخلاق» همواره پیش از مدال و قهرمانی قرار دارد.
تیم ملی شمشیربازی سابر با قبول شکست مقابل قزاقستان از کسب مدال بازماند اما در جدول بازندهها دو پیروز بدست اورد.
تیم ملی کاراته ایران که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ نایب قهرمان شده بود، امسال موفق شد این عنوان را پس گرفته و جایگاه دومی را به خود اختصاص دهد
نشست مشترک سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با رئیس شبکه ورزش با محوریت تولید و برگزاری برنامه تلویزیونی مردان آهنین برگزار و پیشنویس تفاهمنامه همکاری میان طرفین نهایی شد.
امروز صبح و در نخستین روز رقابتها قابتهای تالو در چند فرم مختلف برگزار شد که در فرم نانچوان نوجوانان دختران صبا رامیان با کسب امتیاز ۹.۲۳۶ در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز را بر گردن آویخت.
در این فرم که ۷ نفر رقابت می کردند، یوک تئونگ وونگ از ماکائو قهرمان شد و کلارا آبیگیل از در جایگاه دوم ایستاد.
همچنین در فرم نانچوان جوانان پسران ایران دو نماینده داشت که یونس خدایی با امتیاز ۹.۲۵۶ و محمدرضا مددی با امتیاز ۹.۲۰۰ به ترتیب هشتم و نهم شدند.
در فرم چانگ کوان نوجوانان پسران محمدطاها صدری با امتیاز ۹.۰۱۰ نهم شد.
بدین ترتیب رقابتهای صبح روز نخست دوازدهمین دوره پیکارهای ووشو قهرمانی جوانان آسیا با کسب دو مدال برای کاروان ایران به پایان رسید.