مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.
مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

حسن جمشیدی: بدنسازی ایران نیازمند مدیری لایق و جوان/ توجه بیشتر به قهرمانان و رفع مشکلات اقتصادی

تهران سربلند _ در یکی از برنامه‌های اخیر “تهران سربلند“، افتخار میزبانی از یکی از چهره‌های شاخص و فعال در عرصه ورزش‌های قدرتی و زیبایی اندام، حسن جمشیدی، نصیب ما شد. جمشیدی که علاوه بر سوابق درخشان قهرمانی در سطح ملی و جهانی، یکی از مدرسین برجسته در منطقه جنوب تهران و مدیر یک باشگاه ورزشی پویا است، در گفتگویی صمیمانه به تشریح دیدگاه‌ها و تجربیات خود پرداخت.

دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام جنوب غرب تهران ، کارشناس تربیت بدنی و تغذیه، فعالیت ورزشی حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۴ در رشته‌های پاورلیفتینگ و قوی‌ترین مردان آغاز کرد. وی تا سال ۱۳۹۲ و مسابقات قوی‌ترین مردان از صحنه رقابت‌ها حذف شد، در این رشته‌ها فعالیت داشت. جمشیدی در این باره می‌گوید: “تا زمان فوت برادرم، تمرکزم روی رشته‌های قدرتی بود. پس از آن، حدود ۱۲ سال است که به رشته زیبایی اندام روی آورده‌ام و خدا را شکر توانستیم در مسابقات کشوری و جهانی نتایج خوبی کسب کنیم.” او به کسب مقام قهرمانی در مسابقات معتبر بین‌المللی در عربستان و امارات اشاره کرد و از حضورش در مسابقات سال گذشته گفت که به دلیل مشغله آماده‌سازی باشگاه، امکان حفظ رژیم حرفه‌ای را نداشته است.

جمشیدی در پاسخ به وضعیت فعلی بدنسازی ایران از دیدگاه یک ورزشکار و مربی، اذعان داشت: “وضعیت بدنسازی ایران این روزها از لحاظ اقتصادی خوب نیست و ورزشکاران واقعاً در فشار هستند. با توجه به نیاز بیشتر بدنسازان به تغذیه مناسب، مکمل‌ها و ویتامین‌ها، هزینه‌ها بسیار بالاست. در حال حاضر، یک ورزشکار نیمه‌حرفه‌ای یا حرفه‌ای حداقل باید ماهانه بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای مکمل‌ها و تغذیه هزینه کند.” او با اشاره به تغییر نگرش جامعه نسبت به مکمل‌ها، از حمایت خانواده‌ها از فرزندان ورزشکارشان ابراز خرسندی کرد و گفت: “در گذشته، استفاده از مکمل‌ها پنهانی بود، اما امروز شاهدیم که پدران و مادران با افتخار فرزندانشان را برای دریافت برنامه و مکمل به باشگاه می‌آورند.”

وی به جوانانی که قصد ورود به دنیای بدنسازی را دارند، توصیه کرد: “نباید عجله کنند و حتماً زیر نظر مربی آگاه فعالیت خود را آغاز کنند. متأسفانه مربیانی وجود دارند که صرفاً به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند و سلامت ورزشکاران، به خصوص نوجوانان، را نادیده می‌گیرند. من نمونه‌های زیادی دیده‌ام که به دلیل عدم دانش کافی مربی یا استفاده از مکمل‌های غیراستاندارد، آسیب‌های جدی به سلامتی ورزشکار وارد شده است.”

وی در خصوص نقش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، انتقاداتی را مطرح کرد: “متأسفانه فدراسیون در سال‌های اخیر ضعیف عمل کرده و وضعیت فعلی آن مطلوب نیست. هرچند حضور آقای داودی به عنوان سرپرست در هیئت تهران امیدوارکننده است، اما وضعیت فدراسیون همچنان نامشخص است. پیشنهاد من این است که فدراسیون باید آموزش‌های بیشتری ارائه دهد و مدارکی که به مربیان داده می‌شود، دارای فیلترهای قوی‌تری باشد. داشتن تجربه، مدرک تحصیلی مرتبط و دانش کافی در زمینه‌های تغذیه، حرکت‌شناسی و مربیگری باید در صدور مجوز برای مربیان لحاظ شود. در حال حاضر، هر کسی با گذراندن یک دوره کوتاه مدت، خود را مربی معرفی می‌کند که این امر به ورزش ما ضربه می‌زند.”

دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام جنوب غرب پایتخت در معرفی باشگاه خود گفت: “باشگاه ما در منطقه نازی‌آباد، جنوب تهران، واقع شده و نام آن ‘گل تیم’ است. ما در تلاشیم تا با برگزاری رویدادهای ورزشی، فرصت‌های بیشتری برای ورزشکاران فراهم کنیم.” وی به برگزاری مسابقات جام استاد خسرو گودرزی در جنوب غرب تهران اشاره کرد و گفت: “این مسابقات یکی از بهترین رویدادها در جنوب غرب تهران است که با حضور بزرگان ورزش برگزار می‌شود و نظم و کیفیت بالایی دارد.”

در پایان، حسن جمشیدی آرزوی خود را برای آینده بدنسازی ایران اینگونه بیان کرد: “دوست دارم فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام یک مدیر لایق، کارکشته و جوان داشته باشد؛ کسی که بتواند به ورزشکاران بها دهد و جایگاه شایسته‌ای را برای قهرمانان ما که در سطح جهانی افتخارآفرینی کرده‌اند، فراهم کند. قدردانی از این قهرمانان، اعتبار ورزش کشور را بالا می‌برد.”

 

 

انتهای پیام/

 

محمود نقدی؛ از «ایالت‌های آمریکا» تا «تاتامی آسیا»؛ راز مربیانی که با پرچم ژاپن می‌جنگند!

محمود نقدی؛ از «ایالت‌های آمریکا» تا «تاتامی آسیا»؛ راز مربیانی که با پرچم ژاپن می‌جنگند!

کاراته ایران پس از هفت سال فترت، دوباره جایگاه سنتی خود را در قاره کهن آسیا پس گرفت؛ اما در پسِ پرده این موفقیت تیمی در مسابقات آسیایی ۲۰۲۶ اندونزی، بازخوانی فرمول موفقیت مربیان بی‌ادعا و با اصالت یک مکتب فنی به نام «جامعه‌ شیتوریو»، کدهای جذابی از جریان‌های زیرپوستی کاراته کشور به دست می‌آید. جایی که یک مربی پس از یک دهه دوری از وطن و بازگشت از آمریکا، در ویترین قم طلای ناب می‌سازد.
دبیرکل، از برنزهایی می‌گوید که در ساختار داوری جهان، عیاری بالاتر از طلا دارند.

اختصاصی/ کادرسازی مربیان پایه، رمز درخشش کاراته ایران در آسیا/ خلیلی: مدال طلا حاصل خرد جمعی و «اخلاق‌مداری» است

اختصاصی/ کادرسازی مربیان پایه، رمز درخشش کاراته ایران در آسیا/ خلیلی: مدال طلا حاصل خرد جمعی و «اخلاق‌مداری» است

سید علی خلیلی، مربی مرتضی و محمود نعمتی دارندگان طلای آسیا، در گفتگوی اختصاصی با تشریح ابعاد موفقیت ملی‌پوشان در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بالی اندونزی، تعامل هوشمندانه میان مربیان پایه و کادر فنی تیم ملی را عامل اصلی درخشش ورزشکاران دانست و تأکید کرد که در مکتب کاراته، «اخلاق» همواره پیش از مدال و قهرمانی قرار دارد.

تیم ملی شمشیربازی سابر با قبول شکست مقابل قزاقستان از کسب مدال بازماند اما در جدول بازنده‌ها دو پیروز بدست اورد.

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران نهم شد

تیم ملی شمشیربازی سابر با قبول شکست مقابل قزاقستان از کسب مدال بازماند اما در جدول بازنده‌ها دو پیروز بدست اورد.

تیم ملی کاراته ایران که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ نایب قهرمان شده بود، امسال موفق شد این عنوان را پس گرفته و جایگاه دومی را به خود اختصاص دهد.

پس از ۷ سال بازگشت به نایب قهرمانی آسیا

تیم ملی کاراته ایران که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ نایب قهرمان شده بود، امسال موفق شد این عنوان را پس گرفته و جایگاه دومی را به خود اختصاص دهد

نشست مشترک سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با رئیس شبکه ورزش با محوریت تولید و برگزاری برنامه تلویزیونی مردان آهنین برگزار و پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان طرفین نهایی شد.

پیش‌نویس تفاهم‌نامه تولید مسابقه مردان آهنین نهایی شد  

نشست مشترک سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با رئیس شبکه ورزش با محوریت تولید و برگزاری برنامه تلویزیونی مردان آهنین برگزار و پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان طرفین نهایی شد.