مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.
مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

مربی باسابقه p-1: حمایت مالی از ورزشکاران رزمی یک ضرورت است

اکبر شهبازی، مربی خوشنام و باسابقه رشته‌های رزمی در منطقه ۱۹ تهران که فعالیت خود را از دوران پایه‌گذاری سبک p-1 توسط استاد محمد قربانی آغاز کرده، با تاکید بر اهمیت تعامل صمیمی مربیان با هنرجویان، خواستار حضور جدی اسپانسرها و بخش خصوصی برای حمایت مالی و انگیزشی از قهرمانان آینده شد.

تهران سربلند ـ اکبر شهبازی که از ۱۴ سالگی وارد دنیای ورزش شده و از سال ۱۳۸۰ به مربیگری پرداخته است، سابقه فعالیت در باشگاه‌های مختلف تهران از جمله باشگاه کاپ انقلاب ونک را دارد و سال‌هاست مدیریت باشگاه رزمی خود را در منطقه ۱۹ برعهده گرفته است. او انتخاب ورزش رزمی و سبک p-1 را حاصل آشنایی و علاقه شخصی‌اش به تمرینات استادان پیشکسوت عنوان می‌کند؛ مسیری که ابتدا با کونگ‌فو آغاز شد و سپس با علاقه‌مندی به کیک‌بوکس و در نهایت پیوستن به خانواده p-1 ادامه یافت.

شهبازی در گفت‌وگویی مستقیم تاکید کرد که روش آموزشی‌اش بر پایه ایجاد رابطه عاطفی و روانشناسی فردی هنرجویان بنا شده و در باشگاه خود فضایی خانوادگی ایجاد کرده است؛ جایی که مربی و شاگرد نه‌تنها در تمرینات، بلکه در مسائل اخلاقی، خانوادگی و شخصی نیز کنار هم هستند.

وی درباره مشکلات جامعه ورزشکاران رزمی، نبود اسپانسر و مشکلات مالی را اصلی‌ترین دغدغه دانست و افزود: «بیشتر ورزشکاران رزمی از اقشار ضعیف جامعه‌اند و مشارکت بخش خصوصی برای پشتیبانی از آنان حیاتی است.» او با یادآوری تجربه‌هایی موفق از دوران مدیریت برخی فدراسیون‌ها، بر لزوم چهره‌سازی و ایجاد انگیزه برای جوانان تاکید کرد.

مسابقات شهریورماه، پیگیری برگزاری رقابت‌های فضای باز با جوایز نقدی، برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری و تقویت بخش همگانی است. شهبازی وجه تمایز p-1 را «همدلی اعضای کادر فنی و بی‌توجهی به منافع مادی» دانست و گفت هدف اصلی این خانواده ورزشی، رشد و موفقیت شاگردان، حتی اگر مربیان خودشان به برخی آرزوها نرسیده باشند، است.

این مربی باسابقه در پیام پایانی خود از همه مربیان خواست تا در کاهش هزینه‌ها و کمک به تهیه تجهیزات برای شاگردان کم‌توان مالی پیش‌قدم باشند و از استاد محمد قربانی به‌عنوان پایه‌گذار سبک پیوان در ایران قدردانی ویژه کرد.

 

انتهای پیام/

دومین مرحله کاراته وان ایران در حالی از روز شنبه ۶ تیر ماه برگزار می شود که نفرات حاضر در اردوی تیم ملی از حضور در این رقابت‌ها معاف هستند.

دومین مرحله لیگ کاراته وان ایران معافیت اردونشینان تیم پایه از حضور در مسابقات 

دومین مرحله کاراته وان ایران در حالی از روز شنبه ۶ تیر ماه برگزار می شود که نفرات حاضر در اردوی تیم ملی از حضور در این رقابت‌ها معاف هستند.

نخستین تمرین تیم ملی ووشو ساندا پسران و دختران کشورمان جهت برگزاری اردوی مشترک و شرکت در رقابت‌های ساندا کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، صبح امروز به وقت محلی در سالن Anlu Sports Center به صورت مشترک با سایر کشورهای شرکت‌کننده در رقابت‌ها برگزار شد.

برگزاری تمرین تیم‌های ملی ووشو ساندا پسران و دختران در سالن آنلو

نخستین تمرین تیم‌های ملی ووشو ساندا پسران و دختران در سالن آنلو برگزار شد.

محمود نقدی؛ از «ایالت‌های آمریکا» تا «تاتامی آسیا»؛ راز مربیانی که با پرچم ژاپن می‌جنگند!

محمود نقدی؛ از «ایالت‌های آمریکا» تا «تاتامی آسیا»؛ راز مربیانی که با پرچم ژاپن می‌جنگند!

کاراته ایران پس از هفت سال فترت، دوباره جایگاه سنتی خود را در قاره کهن آسیا پس گرفت؛ اما در پسِ پرده این موفقیت تیمی در مسابقات آسیایی ۲۰۲۶ اندونزی، بازخوانی فرمول موفقیت مربیان بی‌ادعا و با اصالت یک مکتب فنی به نام «جامعه‌ شیتوریو»، کدهای جذابی از جریان‌های زیرپوستی کاراته کشور به دست می‌آید. جایی که یک مربی پس از یک دهه دوری از وطن و بازگشت از آمریکا، در ویترین قم طلای ناب می‌سازد.
دبیرکل، از برنزهایی می‌گوید که در ساختار داوری جهان، عیاری بالاتر از طلا دارند.

اختصاصی/ کادرسازی مربیان پایه، رمز درخشش کاراته ایران در آسیا/ خلیلی: مدال طلا حاصل خرد جمعی و «اخلاق‌مداری» است

اختصاصی/ کادرسازی مربیان پایه، رمز درخشش کاراته ایران در آسیا/ خلیلی: مدال طلا حاصل خرد جمعی و «اخلاق‌مداری» است

سید علی خلیلی، مربی مرتضی و محمود نعمتی دارندگان طلای آسیا، در گفتگوی اختصاصی با تشریح ابعاد موفقیت ملی‌پوشان در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بالی اندونزی، تعامل هوشمندانه میان مربیان پایه و کادر فنی تیم ملی را عامل اصلی درخشش ورزشکاران دانست و تأکید کرد که در مکتب کاراته، «اخلاق» همواره پیش از مدال و قهرمانی قرار دارد.

تیم ملی شمشیربازی سابر با قبول شکست مقابل قزاقستان از کسب مدال بازماند اما در جدول بازنده‌ها دو پیروز بدست اورد.

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران نهم شد

تیم ملی شمشیربازی سابر با قبول شکست مقابل قزاقستان از کسب مدال بازماند اما در جدول بازنده‌ها دو پیروز بدست اورد.