انتهای پیام/

انتهای پیام/
کاراته ایران پس از هفت سال فترت، دوباره جایگاه سنتی خود را در قاره کهن آسیا پس گرفت؛ اما در پسِ پرده این موفقیت تیمی در مسابقات آسیایی ۲۰۲۶ اندونزی، بازخوانی فرمول موفقیت مربیان بیادعا و با اصالت یک مکتب فنی به نام «جامعه شیتوریو»، کدهای جذابی از جریانهای زیرپوستی کاراته کشور به دست میآید. جایی که یک مربی پس از یک دهه دوری از وطن و بازگشت از آمریکا، در ویترین قم طلای ناب میسازد.
دبیرکل، از برنزهایی میگوید که در ساختار داوری جهان، عیاری بالاتر از طلا دارند.
سید علی خلیلی، مربی مرتضی و محمود نعمتی دارندگان طلای آسیا، در گفتگوی اختصاصی با تشریح ابعاد موفقیت ملیپوشان در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در بالی اندونزی، تعامل هوشمندانه میان مربیان پایه و کادر فنی تیم ملی را عامل اصلی درخشش ورزشکاران دانست و تأکید کرد که در مکتب کاراته، «اخلاق» همواره پیش از مدال و قهرمانی قرار دارد.
تیم ملی شمشیربازی سابر با قبول شکست مقابل قزاقستان از کسب مدال بازماند اما در جدول بازندهها دو پیروز بدست اورد.
تیم ملی کاراته ایران که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ نایب قهرمان شده بود، امسال موفق شد این عنوان را پس گرفته و جایگاه دومی را به خود اختصاص دهد
نشست مشترک سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با رئیس شبکه ورزش با محوریت تولید و برگزاری برنامه تلویزیونی مردان آهنین برگزار و پیشنویس تفاهمنامه همکاری میان طرفین نهایی شد.
ادامه مدال آوری تالو با برنز چراغی
امروز یکشنبه و در دومین روز مسابقات، رقابتهای تالو در چند فرم مختلف برگزار شد که در فرم نن گوئن نونهالان دختر، ایران دو نماینده داشت. در این فرم هلیا چراغی با امتیاز ۹.۰۲۳ در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز گرفت. در این ماده نمایندگان سنگاپور و ویتنام اول و دوم شدند. همچنین نگار سلیمانی با امتیاز ۸.۹۸۶ در جایگاه پنجم ایستاد.
همچنین در فرم چانگ کوان جوانان رضا سیاه مشته ای با امتیاز ۹.۲۶۰ در جایگاه ششم ایستاد. در این فرم نمایندگان ژاپن و مالزی و سنگاپور اول تا سوم شدند.
در فرم چانک گوان جوانان دختر نرگس شهبازی با امتیاز ۹.۱۵۳ در جایگاه هشتم قرار گرفت. در این فرم نمایندگان هنگ کنگ، مالزی و کره جنوبی مدال گرفتند.
در فرم ناندو جوانان، ایران دو نماینده داشت که محمدرضا مددی با امتیاز ۹.۳۵۶ ششم و یونس خدایی با امتیاز ۹.۰۹۶ نهم شدند. در این فرم نمایندگان سنگاپور، اندونزی و کره جنوبی روی سکو رفتند.
در فرم ناندو جوانان دختر عستی عسکری با امتیاز ۹.۲۶۶ پنجم شد. در این فرم نمایندگان اندونزی، ماکائو و کره جنوبی روی سکو رفتند.
تداوم پیروزهای ساندا
در روز دوم مسابقات ووشو جوانان قهرمانی آسیا بردهای سانداکاران ادامه یافت.
امروز و در روز دوم مسابقات ساندا احسان گوهری در وزن ۴۵ کیلوگرم به عنوان نخستین نماینده ایران مبارزه کرد و به مصاف عبدالله آنامحمدوف از ترکمنستان رفت و در یک بازی برتر در ۲ راند حریف خود را شکست داد و به دور بعد راه یافت.
در وزن ۵۶ کیلوگرم رضا خانکشی طبق برنامه باید به مصاف چای لک منگ از ماکائو می رفت که با غیبت حریف ماکائویی دست وی به عنوان نفر پیروز بالا رفت و راهی دور بعد شد.
در وزن ۵۲ کیلوگرم ماهان شکوری مقابل روشن سینگ سایرم از هند مبارزه کرد و شکست خورد تا از حضور در دور بعدی رقابتها باز بماند. این نخستین شکست سانداکاران ایران در این رقابتها بود.
در وزن ۶۵ کیلوگرم علی رضایی به مصاف جانی آلن فیلتنس از فیلیپین رفت و در یک بازی برتر در ۲ راند حریف خود را شکست داد و به دور بعد راه یافت.
در وزن ۶۰ کیلوگرم امیرحسام محمدی به مصاف عرفان غفوری از افغانستان رفت و در یک بازی برتر همانند مبارزه نخست خود، حریف را دیسکالیفه کرد و مقتدرانه به دور بعد راه یافت.