مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

برگی نو در تاریخ جودو جهان ورق خورد

صفحه اصلی > جودو و ویژه جودو و بوکس : برگی نو در تاریخ جودو جهان ورق خورد
برگی نو در تاریخ جودو جهان ورق خورد

برگی نو در تاریخ جودو جهان ورق خورد

رئیس کودوکان اعلام کرد؛"دوره جدیدی از جودو جهانی آغاز شد.من همراه با همکارانم در کودوکان، به این نتیجه رسیدیم که آقای فلورین دانیل لاسکائو بهترین فرد برای تبدیل شدن به یک شیدوین جدید است.

تهران سربلند _کودوکان( Kodokan)بیش از 140 سال پیش،در ژاپن تاسیس شد تا شیوه درست جودو را به جهانیان بیاموزد.در پی این تاریخ درازآهنگ،تعداد کل اعضا به بیش از 2 میلیون نفر رسید.چرا که شرط عضویت ژاپنی بودنی نیست، زیرا جودو چندین دهه پیش به یک ورزش جهانی تبدیل شد.
اما با توجه به تاریخ کودوکان، نوع خاصی از مربیان وجود دارند که دارای موقعیت و حتی نام ویژه ای هستند:شیدوین کودوکان.
شیدوین شدن فقط بر اساس نتایج مسابقات، کمربند مشکی و قهرمانی امکان پذیر نبود.بلکه یک کودوکان شیدوین باید بتواند جودو را به درستی به جهانیان آموزش دهد و دانش آنها باید شامل تاریخچه و روحیه جودو باشد،بر همین اساس در تمامی این ۱۴۰ تمامی شیدوین ها ژاپنی بودند اما این سنت در پاریس تغییر کرد.
رئیس کودوکان اعلام کرد؛”دوره جدیدی از جودو جهانی آغاز شد.من همراه با همکارانم در کودوکان، به این نتیجه رسیدیم که آقای فلورین دانیل لاسکائو بهترین فرد برای تبدیل شدن به یک شیدوین جدید است،در راستای گسترش کودوکان و آموزش آن به جهانیان است.”.
بر اساس این تصمیم مهم سرانجام دری بسته پس از ۱۴۰ سال به روی جهانیان گشوده گشت و برای شیدوین شدن دیگر نیاز نیست که جودوکار فقط در سرزمین آفتاب تابان چشم به جهان‌گشوده باشد.

انتهای پیام/
خبرنگار:فرهاد بامداد

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید