مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

حسین پرهیزکاری؛ راهکارهای توسعه پایدار ورزش قسمت دوم

صفحه اصلی > رزمی و ویژه انجمن خط ورزش : حسین پرهیزکاری؛ راهکارهای توسعه پایدار ورزش قسمت دوم
حسین پرهیزکاری؛ راهکارهای توسعه پایدار ورزش قسمت دوم

حسین پرهیزکاری؛ راهکارهای توسعه پایدار ورزش قسمت دوم

حسین پرهیزکاری رئیس سازمان جهانی فایت و فیتنس گفت: در خصوص راهکارهای توسعه پایدار ورزش گفت: در متن قانون خصوصی سازی تنها این ورزش قهرمانی است که مورد توجه قرار گرفته است.

تهران سربلند _ حسین پرهیزکاری پیشکسوت ورزش های رزمی گفت: در ادامه مطلب توسعه پایدار ورزش باد عرض کنم برای دستیابی به این مهم همانطور که اشاره شد می بایست به نکات زیر توجه شود مهمترین عامل انگیزه سازی و ورود ورزش به کانون خانواده ها بود که در این خصوص پیش از این به مختصر پرداختیم، عامل دیگری که در توسعه پایدار ورزش نگاه جدی ترس را به خود جلب می کنند خصوصی سازی و عدم اتکا به منابع مالی از مرجع دولتی است.
وی افزود: لازم می دانم کمی صریح تر صحبت کنم زمانی که در ورزش نگاه تامین مالی از بستر منابع دولتی وجود داشته باشد، مدیریت هم از سوی متولی امر تعیین می شود و این خود بنوعی مانع پویایی مجموعه خواهد بود.
برای رسیدن به آنچه از آن بعنوان توسعه پایدار ورزشی یاد می کنیم خصوصی سازی از اولویت ویژه ای برخوردار است چرا که هم باری را از دوش دولت بر می دارد و هم این امکان را فراهم می سازد ورزش راه پیشرفت و رسیدن به پایداری را سریعتر بپیماید.
رئیس سازمان جهانی فایت و فیتنس گفت: ضرورت اصلاح ساختارها و واگذاري بسياري از اقدامات اجرايي به مردم در قالب بخش هاي خصوصي را خاطر نشان باید کرد. از اولين گام ها در اين مسير گسترش انديشه، مفهوم و فرهنگ سازي پيرامون تفكر خصوصي سازي و اصلاح و تعديل ساختارهاي سازماني دولتي است.
یکی از عوامل تا کارآمدی وابستگی دولتی را می توان در عدم وجود رقابت ارزیابی کرد، زمانی پیشرفت سریعتر از روال دولتی حاصل می شود که بحث رقابتی شدن به میان آید.
پیشکسوت ورزش های رزمی ادامه داد: خصوصی سازي واگذاري مسؤولیت دولت در هرچه کارآمدتر کردن سرمایه ها با اتکا به مشارکت بخش خصوصی است و ناگفته نماند که سرمایه گذاري در ایجاد هر فضاي ورزشی منجر به ایجاد ارزش افزوده آن مکان هم می شود، چرا که بهره بردار ملزم به به روز رسانی امکانات در راستای دستیابی به درامد بالاتر در فضای رقابتی خواهد بود.
خصوصی سازی یا بعبارتی بهتر مشارکت مردمی بعنوان ابزاری جهت منطقی کردن ساختار اقتصادي موجود در ورزش، کاهش بار مالی، افزایش کارآیی، گسترش فعالیتها و استفاده کارآمد از امکانات و منابع موجود بهره گیري شده است.
وی خاطر نشان کرد: همانطور که قطعا مستحضر هستید خصوصی سازي بر 4 محور اصلی بهبود کارایی، افزایش مشارکت عمومی، بهینه سازي و توسعه و تحول ساختار اقتصادي قرار دارند. علاوه بر آن، خصوصی سازي منجر به اصلاح ساختار ورزش همگانی خواهد شد.
در ادامه توجه به این نکته ضروری بنظر می رسد که در مبحث منابع مالی و کارایی واحدهاي مدیریتی که می توان آنرا اینگونه تفسیر کرد، هرچه منابع مالی گسترده تر باشد، واحدهاي مدیریتی از توان مالی بالاتري براي اجراي برنامه هاي خود برخوردار خواهند بود و تأمین پشتوانه مالی برنامه ها می تواند منجر به افزایش کارایی واحدهاي مدیریتی گردد.
البته در متن قانون خصوصی سازی تنها این ورزش قهرمانی است که مورد توجه قرار گرفته، به نظر می رسد نیاز به بازنگری دارد چراکه ورزش همگانی خود زیرساخت توسعه ورزش قهرمانی است.
پرهیز کاری در ادامه گفت: در ادامه این مبحث سرانه فضای ورزشی خواهیم پرداخت و تقسیم منابع که متاسفانه برخی مناطق در فقر سرانه ورزشی بسر می برند، در گفتگوی بعدی به آن خواهیم پرداخت.

 

 

انتهای پیام/

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید