مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

حسین پرهیزکاری: برطرف کردن موانع توسعه پایدار ورزشی با چاشنی همت مدیریتی (قسمت اول)

صفحه اصلی > خط ورزش و ویژه انجمن خط ورزش : حسین پرهیزکاری: برطرف کردن موانع توسعه پایدار ورزشی با چاشنی همت مدیریتی (قسمت اول)
حسین پرهیزکاری: برطرف کردن موانع توسعه پایدار ورزشی با چاشنی همت مدیریتی (قسمت اول)

حسین پرهیزکاری: برطرف کردن موانع توسعه پایدار ورزشی با چاشنی همت مدیریتی (قسمت اول)

حسین پرهیزکاری رئیس فدراسیون جهانی فیت و فیتنس گفت: مادران باید دیده شوند تا ورزش به عنوان عامل مطمئن سلامتی و نشاط در جامعه نهادینه شود.

تهران سربلند _ رئیس سازمان جهانی فایت و فیتنس گفت: یکی از مباحث مهم این روزها نقش سلامت جسمی و روحی در پویایی جامعه به شمار می‌رود در بعد کلان اگر بخواهیم به اهمیت ورزش و توسعه پایدار آن به عنوان موتور محرک سلامتی جامعه نگاه کنیم در ابتدا موانع رشد را باید شناخت و در نهایت راهکارهای برون رفت از آن را مورد بررسی قرار داد، یکی از مهم‌ترین موانع را می‌توان در سطح مدیریت کلان ارزیابی کرد هرچند عواملی چون امکانات، شرایط اقتصادی و سرانه ورزش در مناطق مختلف و دیدگاه عمومی نسبت به ورزش را نمی‌توان از یاد برد.

پیشکسوت هنرهای رزمی افزود: در جمع‌بندی کلی مدیریت راهبردی ورزش به نوعی در بر گیرنده تمام راهکارهای موانع در توسعه ورزش و در نگاه کلانتر توسعه پایدار ورزش و اقتصاد خواهد بود.
همانطور که می‌دانید ورزش یکی از مهم‌ترین ابزار در توسعه پایدار است و در بعد همگانی که بسترساز ورزش حرفه‌ای و قهرمانی هم به شمار می‌رود،باید دقت بیشتری شود.

حسین پرهیزکاری ادامه داد: در راه توسعه پایدار ورزش، نهادینه کردن ورزش در خانواده‌ها حرف اول را می‌زند.
برای رسیدن به این مهم نیازمند زمینه‌سازی افکار عمومی و سوق دادن آحاد جامعه به سوی ورزش هستیم تا به این نقطه برسیم.البته موانعی چون سرانه ورزش در نقاط مختلف کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

بنده به عنوان عضوی از جامعه ورزش رزمی نگاه خاصی به هنرهای رزمی به عنوان ورزش پرطرفدار ارزان قیمت دارم، هنرهای رزمی با کمترین سرانه ورزشی می‌تواند خلاء سلامتی جامعه را پر کند.

وی ناکید کرد: کافیست در نگاه مدیریتی کلان بستر لازم برای فعالیت هنرهای رزمی فراهم شود، یکی از راهکارهای جلب و جذب طیف گسترده مردم را می‌توان به برگزاری جشنواره‌های ورزشی با محوریت حضور تمامی استان‌های مختلف در اقصی نقاط کشور برشمرد با برگزاری این جشنواره‌ها ضمن معرفی رشته‌های مختلف، گامی هرچند کوچک در بخش اقتصادی منطقه مورد نظر نیز برداشته می‌شود.

نشاط حاصل از درآمد اقتصادی همراه با حضور در جشنواره به عنوان میزبان، توسعه ورزش را با خود برای منطقه مورد نظر به ارمغان خواهد آورد.
از منظری دیگر می‌توان به نمادهای ورزشی اشاره کرد که به وجود آوردن صحیح این نماد ها در سایه تکرار و تکرار دیده شدن در این راه نسبت به درونی‌سازی ورزش، راهی موفق خواهد بود.
در نهایت از خانواده‌ها غافل نشویم خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد هر جامعه نقش بسزایی در پویایی آن جامعه دارد و برای دسترسی به بهترین حالت ممکن در خانواده‌ها این مادران هستند که می‌توان به عنوان هدف از آنها یاد کرد.
حسین پرهیزکاری در خاتمه گفت: آنها باید دیده شوند تا ورزش به عنوان عامل مطمئن سلامتی و نشاط در جامعه نهادینه شود.
موارد یاد شده از منظر مدیریتی با کمترین هزینه قابل اجراست و امیدوارم متولیان ورزش در موضوع توسعه ورزش تمرکز بیشتری داشته باشند. تا از این رهگذر به توسعه پایدار ورزش برسیم.

 

انتهای پیام/

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید