مطالب و ویدیوها صرفا نظرات مصاحبه شوندگان می باشد و تهران سربلند مسئولیتی برعهده ندارد.

پوریا امین زاده: کیفیت را فدا نکنیم/دستاورد تعدد سبک ها!

صفحه اصلی > کاراته و ویژه کاراته و کونکفو : پوریا امین زاده: کیفیت را فدا نکنیم/دستاورد تعدد سبک ها!
پوریا امین زاده: کیفیت را فدا نکنیم/دستاورد تعدد سبک ها!

پوریا امین زاده: کیفیت را فدا نکنیم/دستاورد تعدد سبک ها!

پوریا امین زاده: تعدد سبک ها در کاراته آزاد معضلی است برای کاراته ایران، تقربیا بسیاری از این سبک ها چیز جدیدی برای ارائه ندارند.

تهران سربلند _ پوریا امین زاده مسئول مسابقات کیوکوشین کاراته ایران گفت: کیوکوشین ایران در اوایل دهه 80 توسط کانچو مرتضی خوشی و ری شی فرزانه حسین خان آغاز به کار کرد، نام ایران زیبنده این سبک است که امروز تقریبا در تمام استان ها فعال است، همه ساله مسابقات مختلف استانی کشوری در سطح خوبی برگزار می کند.

وی افزود: تعدد سبک ها در کاراته آزاد معضلی است برای کاراته ایران، تقربیا بسیاری از این سبک ها چیز جدیدی برای ارائه ندارند، در نهایت توانایی پرورش مربی و داور را هم ندارند به اجبار مربیان و … را از دیگر سبک های با وعده و وعید قرض گرفته می شود. در نهایت این کاراته است  که تضعیف می شود. البته این مساله به کاراته ختم نمی شود و دیگر رشته ها را شامل می شود.

امین زاده گفت: در راه توسعه ورزش متاسفانه سنگین شد، هزینه های برگزاری به خصوص سالن ها بالا رفته و سبک ها هم برای جلو گیری از ضرر درب مسابقات را به روی هنرجویان دیگر سبک ها باز می کنند، با این روند کیفیت مسابقات زیر سوال می رود. این در حالی است که هزینه های سالن بالا رفته و البته امکانات هم نسبت به قبل کمتر شده است.

وی افزود: در خاتمه از زحمات و حمایت های رئیس فدراسیون کاراته، رئیس هیات کاراته تهران، کانچو سید مرتضی خوشی و ری شی حسین خان تقدیر و تشکر دارم.

 

 

شرح کامل این گفتگو را در گزارش تصیویری ببینید.

 

 

انتهای پیام/

تهران سربلند/ سردبیر: فرشید شیرکوند/ کاراته رزمی جودو تکواندو بوکس کونگ فو ووشو پرورش اندام

دیدگاهتان را بنویسید